dimarts, 12 de novembre del 2013

En reconeixement a Miquel Martí Pol

Bona nit...
Dic reconeixement perquè no em crec ningú per fer un homenatge al gran poeta de Roda.
Aquests dies s'han dit tantes coses de'n Miquel Martí Pol, s'han tornat a dir tantes coses bones d'ell, de la seva obra i de la seva força que jo ben poc hi puc afegir... clar que... Amb el Lluís Platero fem el Gra de Sorra 


i abans que ell canti Laia, una cançó que dedica a la seva filla, una mena d'havanera plena d'il·lusió i estimació.

Jo hi dic un poema del Martí Pol. Si la cançó traspua estimació, el poema no podia ser menys i sempre he pensat que ser capaç de fer palès tot el que comporta l'amor i l'estimació en els curts catorze versos que formen un sonet només es troba a l'abast dels més grans... Us convido a llegir, si pot ser en veu alta, el

SONET PER A TU de'n Miquel Martí Pol

Un sonet per a tu que em fas més clar
tant el dolor fecund com l’alegria
un sonet amb els mots de cada dia,
els mots de conèixer i estimar

Discretament l’escric, i vull pensar
que el rebràs amb discreta melangia,
com si es tractés d’alguna melodia
que sempre és agradable recordar

Un sonet per a tu, només això,
però amb aquell toc lleu de fantasia
que fa que els versos siguin de debó.

Un sonet per a tu que m’ha permès
de dir-te clarament el que volia:
més enllà de tenir-te no hi ha res.
  

                     Miquel Martí Pol

Moltes gràcies!